U kunt uw factuur op verschillende manieren betalen
- Via de My Orange-app
– Op het startscherm van je My Orange-app of via het menu, selecteer je “Facturen en betalingen”.
– Hier vind je een overzicht van de 6 laatste facturen. Klik op de gewenste factuur.
– In het volgende scherm krijg je een bevestiging van de factuur die je geselecteerd hebt. Klik op “Betalen” om je keuze te bevestigen.
– Selecteer de betaalmethode waarmee je wil betalen en volg de verdere instructies.
- Online via je Klantenzone
– Bovenaan rechts in de startpagina van je Klantenzone zie je de facturen die je nog niet betaald hebt onder “Jouw geschiedenis”. Klik op “Betaal online” naast de factuur die je wilt betalen.
– In het onderdeel “Facturen” in de Klantenzone vind je een overzicht van de 18 laatste facturen die je nog niet betaald hebt met de vermelding “Te betalen voor:”. Klik op “Betaal online” om de gewenste factuur te betalen.
– In het volgende scherm krijg je een bevestiging van de factuur die je geselecteerd hebt. Klik op “Betalen” om je keuze te bevestigen.
– Selecteer het soort kaart waarmee je wil betalen, geef de gegevens van de kaart in en volg de verdere instructies.
- per overschrijving
Gelieve de gegevens op de factuur en de gestructureerde mededeling over te nemen.

- met een kredietkaart
U kan een eenmalige betaling uitvoeren met uw creditcard, door te bellen naar de klantendienst op het nummer 5995.
- met een domiciliëring via uw kredietkaart
Een domiciliëring aanvragen doe je zo: ga naar een Orange-shop met uw identiteitskaart en uw creditcard of mail een kopie van uw kredietkaart en identiteitskaart (voor- en achterzijde) naar dom_Payments@orange.be.
- met een domiciliëring
Via uw bankrekening (vul het document in dat U hier (SEPA document) vindt en stuur het op naar het adres dat in het document vermeld wordt)
Kiest u bij uw abonnementsaanvraag voor een domiciliëring?
Dan heeft uw bank een periode van ongeveer zes weken nodig om de domiciliëring goed te keuren, te openen en bij Orange te bevestigen.
Zolang u een overschrijving bij uw factuur krijgt, moet u de betaling zelf uitvoeren. De domiciliëring is dan nog niet actief.
Weigert uw bank de domiciliëring?
U moet dan het openstaande saldo met een overschrijving betalen. Vermeld altijd de gestructureerde mededeling van twaalf cijfers. Ons rekeningnummer is 210-0233599-75 (IBAN BE05 210-0233599-75, BIC (Swift Code) GE BA BE BB)
Opgelet: een overschrijving geldt niet als betalingsbewijs. Een rekeninguittreksel van deze overschrijving wel. Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantendienst als u een factuur niet onmiddellijk kan betalen. Samen zoeken we een gepaste oplossing en vermijdt u eventuele aanmaningen.
Als je domiciliëring niet is doorgegaan
Neem dan contact op met je bank. Zij kunnen je uitleggen waarom de betaling niet is doorgegaan. Wel vragen we je om de factuur zo snel mogelijk te betalen met een andere betalingsmethode.
U vindt de gestructureerde mededeling:
- op de eerste pagina van je factuur, onder de vermelding ‘Totaalbedrag van je factuur’.
- op de eerste tab ‘Invoice’ van je xls-factuur, onder het te betalen totaalbedrag.
RELATED QUESTIONS
Hoe krijg ik weer papieren facturen?Hoe kan ik een domiciliëring activeren of aanpassen?Hoe kan ik een domiciliëring activeren of aanpassen?Factuurbedrag – hoe vind ik het bedrag?