De continuïteit van het netwerk en de dienstverlening is van cruciaal belang bij COVID19-crisismanagement. Orange Belgium merkt een felle toename van de mobiele oproepen, wat tot nieuwe pieken op het netwerk leidt en een upgrade van de interconnectiecapaciteit tussen operatoren vereist. De technische teams volgen de ontwikkelingen op de voet en versterken het mobiele network indien nodig om te allen tijde een naadloze communicatie te garanderen. Bovendien zal Orange Belgium al zijn residentiële and zakelijke postpaidklanten gratis 5GB aan mobiel datavolume aanbieden om ervoor te zorgen dat ze altijd en overal verbonden kunnen blijven.
Het mobiele netwerk van Orange Belgium is goed uitgerust om pieken in het verkeer op te vangen (zoals bijvoorbeeld op oudejaarsavond). De technische teams volgen het verkeer op de voet en staan klaar om, indien nodig, direct te reageren door de huidige netwerkcapaciteit te verhogen of te optimaliseren, zodat Orange-klanten gemakkelijk in contact kunnen blijven met hun bedrijf, vrienden en familie.
Orange klanten hoeven zich geen zorgen te maken over hun connectiviteit
Orange Belgium voegt 5GB mobiel datavolume toe voor zijn residentiële en zakelijke postpaidklanten. Deze extra hoeveelheid mobiel datavolume zal hen helpen om in contact te blijven met wat voor hen belangrijk is in deze uitzonderlijke tijden. Klanten krijgen volgende week meer informatie over dit extra volume. Alle Love-klanten profiteren nu al onbeperkte broadband thuis.
Voor zakelijke klanten is de eerste zorg van Orange Belgium de bedrijfscontinuïteit van zijn diensten te garanderen, met een specifieke focus op bepaalde klanten zoals ziekenhuizen en openbare diensten. Aangezien veel bedrijven hun werknemers aanmoedigen om thuis te werken, betekent dit dat er oplossingen voor telewerken moeten zijn. Orange Belgium ondersteunt elk bedrijf dat nood heeft aan verbetering van zijn telewerk-mogelijkheden, of het nu gaat om het aanbieden van de juiste connectiviteit voor werknemers of op het hoofdkantoor, het zo veilig mogelijk maken van telewerken of het aanbieden van SMS-oplossingen. Zakelijke klanten kunnen contact opnemen met hun Orange Partner om ervoor te zorgen dat hun bedrijfscontinuïteit gegarandeerd is. Het brede portfolio aan ICT-oplossingen dat Orange Belgium biedt, kan daarvoor zorgen. Klanten worden bovendien gecontacteerd als ze 80% van hun mobiele datavolume hebben gebruikt, met de optie om datavolume bij aan te kopen om er zeker van te zijn dat de verbinding niet wordt verbroken van zodra 100% datavolume verbruikt is.
Orange Belgium CEO Michaël Trabbia voegt hieraan toe: “In deze moeilijke tijden is een supersnelle en betrouwbare internetverbinding absoluut noodzakelijk. Als telecomoperator hebben we een zeer belangrijke rol te spelen om de continuïteit van de dienstverlening voor onze klanten te waarborgen en om de huidige toename van het gebruik van mobiele data bij te houden. Daarnaast nemen we sterke preventieve maatregelen voor onze medewerkers”.
Orange Belgium neemt ook sterke preventieve maatregelen voor zijn medewerkers
Orange Belgium volgt de aanbevelingen van de overheid op, evenals de richtlijnen van de Orange Groep voor mobiliteit en verplaatsingen van werknemers. Orange Belgium voert de schoonmaakdiensten op en lanceert een brede interne campagne gericht op hygiënische maatregelen. Orange Belgium herinnert medewerkers er ook aan dat telewerken het evenwicht tussen gezins- en beroepsleven helpt te bewaren.
Hoewel Orange-medewerkers van thuis uit werken, blijft de Orange-klantenservice bereikbaar via externe diensten en kan die gecontacteerd worden via telefoon, e-mail of internet.