Van noodoplossing naar langetermijnvisie: hybride werken verovert de hele bedrijfswereld. Flexibiliteit staat centraal, maar kan uw communicatie nog volgen? Of botst u stilaan op de limieten van uw traditionele telecomoplossing?
De omschakeling van traditioneel kantoorwerk naar hybride werken zet bedrijven voor heel wat uitdagingen. Zo zijn er nieuwe vereisten op het vlak van hr en worden oplossingen voor IT-security meer dan ooit op de proef gesteld. Een ander probleem waarop bedrijven nu botsen, is het gebrek aan flexibiliteit van bestaande UC&C-oplossingen (Unified Communication and Collaboration). Ondernemingen hebben nood aan extra functies en zoeken communicatiemiddelen die mee-evolueren met het bedrijf en de nieuwe manier van werken.
Communiceren in de cloud?
En wat als we nu eens zouden communiceren via de cloud? De grote meerderheid van de bedrijven zet immers al de stap naar de cloud. Zo wordt geschat dat ongeveer 50 % van alle bedrijfsgegevens sinds 2020 in de cloud is opgeslagen. 92 % van de ondernemingen gebruikt bovendien ten minste één cloudapplicatie. Op het vlak van communicatie blijft er wel twijfel bestaan.
De twijfel voorbij
Cloudcommunicatie biedt nochtans tal van voordelen. Het grote pluspunt is dat online UC&C-oplossingen overal toegankelijk zijn. Medewerkers kunnen op dezelfde manier communiceren, of ze nu thuis, op locatie of op kantoor werken.
Daarnaast biedt cloudcommunicatie bedrijven de flexibiliteit die ze vandaag nodig hebben. Een onderneming die groeit of net krimpt, volledig overstapt op de cloud of net ervoor kiest om dat geleidelijk aan te doen door een integratie in een bestaande telefooncentrale … Een cloudoplossing past zich aan het bedrijf aan, niet omgekeerd.
Ook op het gebied van prijs biedt communiceren in de cloud voordelen ten opzichte van een standaardcentrale. Bedrijven betalen per medewerker voor de diensten die ze gebruiken en hoeven zo een kleinere investering te doen.