Uit studies blijkt dat maar liefst 98% van de sms-berichten worden gelezen1, en zelfs 90% in de eerste drie minuten na ontvangst2. Zorg dat hun impact maximaal is met de volgende tips:
1. Zend geen anonieme berichten
Ontvangers beschouwen anonieme berichten van een algemeen verkort nummer als spam. Met Enterprise Messaging zien ontvangers een uniek telefoonnummer van u, zodat ze weten dat het bericht van u komt.
2. Houd uw berichten kort maar krachtig
Korte berichten hebben het meeste impact. Ideaal is uw bericht niet langer dan 160 tekens.
3. Segmenteer en personaliseer
Stuur aangepaste berichten naar specifieke doelgroepen. Zorg voor een persoonlijke toets door de ontvanger in uw bericht met zijn naam aan te spreken.
4. Eindig met een call-to-action
Spoor de ontvangers van uw bericht aan om iets met uw boodschap te doen. Met Enterprise Messaging kan de ontvanger op de sms reageren. Neem een url in het bericht op die naar een landingspagina leidt.
5. Stuur op het juiste moment
Sms-berichten hebben het meeste impact als u ze tussen 10 en 20 uur verstuurt. Zo vermijdt u dat het tijdstip van uw bericht de ontvanger irriteert.
1 Bron: Techipedia
2 Bron: Conversational Advertising